מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות
בכל יום:
• 60% מהגולשים משתמשים במנוע חיפוש.
• 60% שולחים או קוראים דואר אלקטרוני.
• 50% משתמשים ברשת חברתית.
• 45% צורכים ידיעות חדשותיות.
• 44% גולשים בשביל הכיף.
• 35% מחפשים מידע אודות תחביב או תחום-עניין כלשהו.
• 34% בודקים את תחזית מזג האוויר.
• 28% מחפשים מידע פוליטי.
• 28% עושים מחקר-שוק בנוגע למוצר או שירות.
• 28% צופים בסרטון וידיאו.
ניתן לראות שמרבית פעילות הגולשים נסובה סביב מנועי חיפוש, ואין זה פלא. כל אחד מסוגי התוכן המתוארים למעלה, נגיש לגולשים בעיקר באמצעות מנועי חיפוש.
---------------------------------
* הנתונים נכונים לארה"ב, Search Engine Watch
שיבותם והשפעתם של תכני וידיאו מקוונים גדלה והולכת. סקר ה- Video Metrix של חברת קומסקור, בודק את אחוזי השימוש בתכני וידיאו בארה"ב: נכון לחודש אוגוסט, 188 מיליון גולשים בארה"ב צפו ב-37.7 מיליארד סרטוני וידיאו באינטרנט (מהם 9.55 מיליארד סרטוני פרסומת). לשם השוואה: באותו חודש בדיוק, לאתר אמזון היו "רק" 103.99 מיליון יוניקים, ולאיביי היו 75.5 מיליון.
87.3% מהגולשים בארה"ב צפו בסרטוני וידיאו באוגוסט 2016; משך הצפייה בסרטון ממוצע עמד על 6.7 דקות (לעומת 0.4 דקות לסרטון פרסומת). פרסומות הווידיאו מהוות 20.1% מכלל סרטוני הווידיאו באוגוסט 2016.
בשנים האחרונות תכני וידיאו הפכו למבוקשים ביותר, ובעידן התזזיתי שלנו זה בהחלט הגיוני. אנשים רוצים מענה מיידי (ואם אפשר גם ויזואלי) למה שהם מחפשים, ומעדיפים לצרוך את המידע בצורת סרטון (אם תמונה שווה אלף מילים, דמיינו כמה שווה סרטון וידיאו). סרטון הווידיאו הנכון באתר שלכם, יכול להיות ההבדל בין לקוח-אורח ללקוח-בורח.
טיפ שיווקי לאתר שלך
רוצה להפוך יותר גולשים לרוכשים?
אחד מסודות הכתיבה השיווקית, הוא להשפיע על הגולש שנכנס לאתר שלך.
השיטה מתמקדת ב-3 נקודות עיקריות, להפיכת גולש לרוכש:
1. כותרת עיקרית, גדולה ואטרקטיבית שאי אפשר להתעלם ממנה.
2. הצעה המציגה לגולש את מה שירוויח אם ישתף פעולה.
ההצעה יכולה להיות פסקה קצרה או כמה פסקאות, רצוי מחולקות לנקודות.
3. קריאה לפעולה, רצוי מוגבלת בזמן.
לדוגמה:
איך תורידו 10 ק"ג ב-10 ימים?!
דיאטת ABC היא השיטה המובילה בעולם להרזיה מהירה ובטוחה.
שאלו את אלפי הלקוחות המרוצים שלנו.