אחת השאלות שאנו שומעים הכי הרבה מבעלי עסקים ואתרים היא כל כמה זמן מומלץ לשדרג את אתר האינטרנט. זו אכן שאלה מהותית וחשובה, במיוחד בעידן התחרותי והדינמי שהאינטרנט נמצא בו כיום, הן בשוק הישראלי הקטן והן בשוק הבינלאומי העצום. עיצוב חדש לאתר או שדרוג טכנולוגי שלו יכולים ליצור אפקט אדיר וחיובי ובעקבות כך להגדיל מאוד את ההכנסות של האתר, אך מצד שני שינויים כאלו יכולים גם ליצור כדור שלג שיגרור דווקא פגיעה בביצועי האתר. לכן בכל מקרה בו מחליטים על שדרוג אתר ועיצובו מחדש, קריטי לעשות זאת נכון, באופן מקצועי ותוך מחשבה על מכלול הפרמטרים המשפיעים על התנהגות ובחירות הגולשים ומנועי החיפוש.
לפני הכל, חשוב להתעכב רגע ולהדגיש את ההבדל בין שדרוג טכנולוגי של האתר או עדכונים שלו לבין בנייה מחדש של אתר אינטרנט. בנייה מחדש יוצרת למעשה אתר חדש לגמרי על בסיס האתר הקודם (מבחינת דומיין, אינדקס של גוגל, דירוג גוגל וכו') – זאת מבחינת המראה, הממשק, הטכנולוגיות, הפלטפורמה וכיוצא באלו. שדרוג של אתר יכול לכלול הוספת טכנולוגיה חדשה ומתאימה יותר, הוספת חנות אינטרנטית וכן הלאה. עדכונים יכולים להיות שינויים אסתטיים בעיצוב האתר, עדכון לתכנים (משהו שבכל מקרה מומלץ לעשות באופן תדיר ודינמי...) ושאר שינויים ועדכונים באתר אך ללא בנייה מלאה מחדש.
להלן כמה גורמים שהופכים את המחשבה לעצב מחדש את אתר האינטרנט שלכם לרלוונטית ונכונה יותר:
כאמור, בנייה מחדש משמעותה ממש לעצב ולבנות אתר חדש מאפס, כמובן שעל בסיס אותו דומיין ולפי נהלים טכנולוגיים מוכרים ומסודרים כדי לצמצם את הפגיעה בדירוג גוגל ושאר היבטים חשובים. אחד המקרים המרכזיים המובילים לבנייה מלאה מחדש הוא אם האתר מיושן טכנולוגית ואינו מתאים את עצמו מבחינת תצוגה ותפקוד כאשר הגולש מגיע ממכשיר המובייל למשל. התאמה למובייל היא קריטית כיום כשיותר ויותר גולשים מגיעים מסמארטפונים ומבצעים רכישות ישירות מהמכשיר הנייד. נקודות נוספות הן זמני טעינה ארוכים, היעדר מערכת ניהול תוכן פשוטה וכיוצא באלו.