אם העסק שלכם לא מנהל מערך כלשהו של חוות דעת, דעו לכם שאתם פשוט מפסידים לקוחות והכנסות, זו מציאות אמיתית לחלוטין בעידן בדיגיטלי שבו אנו חיים ופועלים עסקית כיום. אינספור מחקרים, לצד הנתונים שלנו בקבוצת זאפ שנאספו לאחר פרסום מאות אלפי חוות דעת מהימנות, מראים כי עסקים לא יכולים להתעלם מחוות דעת וכי חוות דעת תורמות ישירות למיתוג מוצרים ועסקים ולגידול בלקוחות והכנסות. חוות דעת יכולה להיות מערכת של דירוג כוכבים והיא יכולה להיות טקסטים מפורטים אודות חוויית הקנייה והשימוש של לקוח, בכל מקרה, לחוות הדעת יש משקל משמעותי בתהליך קבלת ההחלטות הצרכניות של הגולשים.
ברור לכל בעל עסק או מנהל שחוות דעת חיובית תורמת לפעילות העסק, למיתוגו ולהבאת לקוחות חדשים, אך לצערנו לא כל העסקים מבינים את הכוח האדיר שיש לחוות דעת ולכן מזניחים במידה מסוימת את ניהול החלק הזה באתר שלהם. במאמר זה נסביר בדיוק מדוע אסור לעסקים כיום להתעלם מכך ויתרה מזאת, מדוע עליהם להשקיע משאבים ביצירת תנועה מתמדת בגזרת חוות הדעת.
החלטות רכישה
יותר ויותר גולשים מסתמכים על חוות דעת כדי לקבל החלטה צרכנית לרכוש מוצר או שירות. עובדה זו מוכחת במחקרים רבים על תעשיית האינטרנט ועל התנהגות גולשים. יש נתונים המראים אפילו על מספרים מדהימים לפיהם 90% מהגולשים המסתמכים על חוות דעת צרכניות כחלק מתהליך קבלת החלטת הרכישה ועל מספר דומה המאמין לחוות הדעת האלו. נסו לחשוב על המוצר האחרון שרכשתם ברשת - עד כמה חוות דעת ודירוגים של גולשים אחרים השפיעו על ההחלטה שלכם לבחור במוצר מסוים על פני אחרים או באתר מסוים על פני המתחרים שלו? כנראה שהתשובה היא שההשפעה הייתה משמעותית.
מתן מענה לחוות דעת