מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות
עדכון Page Layout, המעניש אתרים עם עודף פרסומות (נקרא גם Top Heavy). מסתבר שרק 21% מהאתרים התאוששו ממנו לחלוטין ו-9% באופן חלקי. כל השאר חטפו לבלי-שוב. אז היזהרו מפרסומות, ילדים.
עד סוף 2016, גם דפדפן כרום יכלול את אופציית "אל תעקוב" (Do Not Track). בפיירפוקס ובאקספלורר האופציה הזו קיימת מזמן, ומאפשרת לגולשים להחליט האם הם רוצים שהדפדפן יעקוב אחריהם.
מכיוון שגוגל מרוויחה ממעקב אחר התנהגות-גולשים, לא קשה לנחש מדוע האפשרות הזו לא שולבה בדפדפן עד היום. אומנם ניתן להוריד אותו בכרום כתוסף נפרד, אך עד עתה הוא לא נכלל כאפשרות מובנית בדפדפן (opt-in, כמו בפיירפוקס ובאקספלורר). כאמור, כל זה ישתנה עד לסוף השנה הנוכחית.
החל מה-17 לחודש, ניתן להשתמש בתקציב אחד עבור כל הקמפיינים באדוורדס. זה כלי מצוין למנהלי פרסום הפועלים לפי תקציב מוגבל, שאותו יש לחלק למספר קמפיינים נפרדים. זה חוסך זמן וטרחה מיותרים: קובעים תקציב משותף, ונותנים לאדוורדס להחליט איזה קמפיין יקבל איזה תקציב, בהתאם לביצועיו. כמובן שניתן גם להזיז תקציבים ידנית, בהתאם לצרכים שלכם.
מצד שני, חלוקת התקציב החדשה עלולה ליצור מצב בו אחד הקמפיינים "ישאב" את כל הכסף מהשאר. אם יש לכם קמפיין א' עם מילים תחרותיות מאוד בהשוואה לקמפיין ב', הראשון עלול לרוקן את קופת התקציב גם עבור האחרון. אומנם לא ידוע אם זה מה שיקרה בפועל, אבל זה החשש של כמה ממנהלי הפרסום בתחום.
בפייסבוק יש מיליארד חיפושים ביום גם בלי להתאמץ, כך טוען מארק צוקרברג; לכן זה יהיההתחום הבא אליו פייסבוק תיכנס (כבר כיום יש לה צוות העוסק בכך). רוב החיפושים הם חיפושי-אנשים, אבל חלק מהם הוא גם חיפושי מותגים.
כזכור פייסבוק כבר החלה לשלב פרסומות בתוצאות החיפוש שלה, והכניסה לתחום החיפוש עצמו היא השלב הטבעי הבא. ככל הנראה המנוע יהיה חברתי, ויבסס את תוצאותיו בהתאם להמלצות של חברים.
ועוד אנקדוטת-פייסבוק:
מעכשיו כל סטטוס יכול להיות מקודם בפיד של החברים שלכם, תמורת תשלום צנוע של כמה דולרים. מעניין יהיה לראות האם גם אנשים פרטיים ישתמשו בזה, או רק דפי מותגים.
בגוגל ארה"ב יש פיילוט המאפשר לכל בעל עסק לצלם את מקום העבודה, וליצור גלריית תמונות פנורמיות עבור גוגל מפות וגוגל+ (Google Business Photoss). בצורה כזו ניתן ליצור סיור וירטואלי בכל עסק, ו"לבקר" במקום עצמו דרך האינטרנט.
כעת התמונות מופיעות בצורה מודגשת על גבי מפות גוגל, באמצעות סימן של עיגול כתום. הצבת הסמן האנושי (Pegman) על גבי הסימן הכתום, מאפשרת להיכנס לסיור הווירטואלי או לצפות בתמונות רגילות מהעסק. כל הפיילוט הזה מתקיים רק בגוגל.קום, נכון לשנה האחרונה, ואולי יום אחד יגיע גם לישראל.
שווי השוק של אפל הרקיע שחקים ביום שני האחרון, עם יותר מ-700 דולר למנייה. הדבר מעמיד אותה במקום הראשון בעולם, עם שווי שוק של 656 מיליארד דולר (מיקרוסופט שווה 424 מיליארד דולר, וגוגל – 232 מיליארד).
אפל תמיד הייתה ענקית-טכנולוגיה, עוד מימיה הראשונים, והיא ממשיכה להצדיק את שמה עד היום. אין ספק ששני המוצרים שתרמו לכך יותר מכל הם האייפון והאייפד: יותר מ-2 מיליון מכשירי אייפון 5 נמכרו בשעה הראשונה להשקת המכשיר.
לנוכח שליטתה של אפל בתחום החומרה, אין פלא שגוגל רכשה את מוטורולה מוביליטי באוגוסט 2015, בעסקת-ענק של 12.5 מיליארד דולר. בשל כך הפכה גוגל לחברה מובילה גם בתחום הניידים, לצד אפל.
מאת: עמית אדלר