הקשרים המעמיקים בין חיפוש אורגני, תנועה ממדיה חברתית ומקורות תנועה הקשורים לתוכן הופכים את תיאום המאמצים בין ערוצי השיווק שלכם לחשובים הרבה יותר. באופן בסיסי ועקרוני, לא סביר שתשמרו על תנועת סושיאל טובה בלי פעולות טובות בגזרות של חיפוש אורגני ושיווק באמצעות תוכן, וגם ההיפך נכון.
מקום טוב להתחיל בו מבחינת הגברת התנועה אליכם ממדיה חברתית הוא להבין מה כבר עובד באופן אורגני. זה אומר לנבור בתהליכי מחקר מילות מפתח. בדקו התאמות רחבות וצרות, קרי מילות מפתח ספציפיות וגם ביטויים ארוכים ומורכבים יותר.
לאחר שתבינו אילו ביטויים מובילים תנועה לאתר שלכם מחיפוש אורגני, ודאו שאתם שוזרים ביטויים אלה בפוסטים במדיה החברתית. בניתוח מעמיק יותר של היקפי תנועה לפי ביטויי חיפוש, תוכלו להתאים את המאמצים בסושיאל לקהלי יעד ספציפיים עם ביטויים המתאימים להם.
סביר להניח שכבר יצרתם תוכן טוב שהקהלים שלכם מוצאים, זאת בהתבסס על נתוני החיפוש האורגני. ההבנה איזה מהתכנים מושכים הכי הרבה תנועה אורגנית מחיפוש מסייעת לגבש הבנה היכן אתם עונים על צרכי הגולשים ללא מאמצים ממומנים – מה שמדגיש צימוד מוצלח בין תוכן לביטויי מפתח.
קחו את התוכן המוצלח שלכם שמניב ביצועים טובים, קבעו מה ביטויי המפתח המרכזיים בתוכן זה והבינו באילו מונחים דומים וקשורים הגולשים משתמשים כדי לשאול שאלות דומות. גם גוגל לוקחת את זה בחשבון ומתחשבת בהתאמות לביטויים אחרים בדירוג התוצאות. מכאן, השתמשו באותם מונחים קשורים או מקבילים גם בפוסטים שלכם במדיה החברתית.
מעבר לביטויי המפתח והתכנים שעובדים היטב עבורכם, נמצאים הביטויים והתכנים שעוזרים למתחרים שלכם לקחת תנועה מכם. בכך שתבינו מה הם עושים טוב בחיפוש אורגני ובשיווק באמצעות תוכן, תוכלו לקחת את אותם נושאים ורעיונות וליישם אותם בסושיאל מדיה כדי להתאים את התכנים לקהל היעד הנכון ולמשוך עוד תנועה.
התקדמו מעבר ל"מתחרים גדולים" ושימו לב גם למתחרים היקפיים שאולי אינם מתחרים בכם ישירות. בחנו את "השיחות" ההיקפיות של עסקים ומותגים המספקים מוצרים או שירותים דומים או קשורים והבינו מה הם עושים בגזרות החיפוש והתוכן, כמו גם בסושיאל, וכך תוכלו ליישם ולשפר את הביצועים של האתר והמותג שלכם.
יצירת קבוצות ביטויי מפתח המבוססות על קמפיינים, מוצרים, תכונות וכו' מאפשרת לכם לבצע סגמנטציה של הביטויים והפוסטים שלכם במדיה החברתית כך שיתאימו לקבוצות אלו ולקהלי היעד הרלוונטיים – וכך למאמצי השיווק הכוללים שלכם, בסושיאל ובכלל. זה מאפשר לצלול לתוך הנושאים שהגולשים במדיה החברתית מדברים עליהם, להבין מה רלוונטי להם ואיך הדיונים מתבצעים וכך להתאים את הפעילות השיווקית בצורה מדויקת יותר.
התנהגות הגולשים באינטרנט משתנה תדיר וכך גם "השפה" בה הם משתמשים. חשוב להיות בשליטה מבחינת ניתוח הדברים ולעדכן את התוכן ופעילויות המעורבות החברתית שלכם כך שאלו יתאימו לשינויים בשפת קהלי היעד שלכם. זה חשוב גם לחיפוש ולשיווק תוכן כמובן, אך מקבל משנה תוקף במדיה חברתית.
זה הגיוני לפרסם תמונות בפינטרסט ואינסטגרם, וידאו ביוטיוב וטקסט בטוויטר ופייסבוק, אך אתם לא צריכים להיות כבולים להיגיון המסוים הזה. להיפך, חשוב לגוון את סוגי התוכן שלכם בכל ערוצי הסושיאל בהם אתם פעילים. זה מייצר דינמיות, גיוון, עניין ומשפר את הסיכוי שהתוכן שלכם יהיה רלוונטי ויגרום לגולשים להגיע יותר לאתר שלכם דרך ערוצים חברתיים אלו.