עד לא מזמן, עיצוב אתר אינטרנט מושך שמתפקד היטב וקל לשימוש היה נחשב לאמנות של ממש ומרבית האתרים כלל לא התקרבו לעמוד במשימה זו. המציאות כיום, עם כלי "עשה זאת בעצמך" של עיצוב ובניית אתרים, יחד עם הוזלה מהותית בשירותי עיצוב אתרים, יצרה מצב בו הרבה יותר קל, לקבל אתר איכותי באמת. לצד זאת, האבולוציה של עיצוב האתרים הפכה לפחות אמנות ויותר מדע.
הבנה של איך, איפה ולמה אנשים מבצעים אינטראקציה עם אתרי אינטרנט, מאפשרת את הישרדותם של עסקים בימינו.
חווית המשתמש חשובה בין אם אתם אתר ענק כמו אמזון או אתר עסקי קטן וחדש שרק עולה לאוויר. הגולשים מרגישים ומזהים היום בקלות אדירה ממשק וחווית משתמש גרועים. אתרים אלו משלמים על כך באחוזי נטישה גבוהים, בתסכול של הגולש, בפגיעה במיתוג ובאובדן טראפיק והכנסות. הגולש אפילו לא תמיד יודע מדוע חווית השימוש באתר אינה טובה, אבל זה משהו מאוד מורגש – כך שלרוב לא מדובר על נושא טכנולוגי אלא על בעיה בסיסית יותר ברמת הלקוח ובמענה לצרכיו.
הנושא הזה כל כך חשוב לעולם הטכנולוגיה ולגולשים עצמם, שזו אפילו גסות רוח וזלזול בלקוחות שלכם לא להתחשב בהיבטים של עיצוב האתר ובניית התהליכים שבו. זו מהות יצירת האינטראקציה החיובית וברת הקיימא של הגולשים עם האתר שלכם.
באופן מפתיע ודי מתסכל, אתרים רבים עדיין לא מבינים את חשיבות חווית המשתמש ולא נותנים על כך דגש מספיק, אפילו חברות סטארטאפ חדשניות לוקות בכך!. בדיוק כמו שלא תנהגו ברכב בלי מנוע ודלתות, למה שתישארו באתר בלי חווית משתמש מתאימה?. כך בפועל, כיום יש לראות את חווית המשתמש, ממשק המשתמש ובעלות האתר כמכלול דברים שלא ניתנים להפרדה.
השקעה (שאגב לאו דווקא גבוהה במיוחד) בממשק וחווית המשתמש תורמת ליחסי הציבור ולשיווק שלכם בכללותו, בין אם מדובר על אתר קיים ומתפקד או על אתר חדש לגמרי.