גוגל מתקדמת בצעדי ענק אל המחר. אם לפני מספר שנים היא לא ידעה לגמרי מה אנו אוהבים וכיצד לפנות אלינו עם המודעות המתאימות לנו ביותר, הרי שהיום היא מסוגלת אף למדוד את השהיה שלנו בחנויות פיזיות. החל משנת 2014, שירות מדידת החנויות של גוגל יצא לדרך ומאפשר למפרסמים לקבל תמונת מצב עדכנית על לקוחות שמבקרים אצלם בחנות לאחר שצפו במודעה שלהם בגוגל אדוורדס. במקרים של חשבונות גדולים יחסית, וחנויות עם מספר סניפים במדינות מורשות, גוגל מאפשרת למפרסמי אדוורדס לקבל מידע מדויק הנובע ממדידת תנועת גולשים אל תוך החנות שהגיעו כתוצאה מצפיה במודעת אדוורדס. מדידה שכזו מאפשרת לכלול המרות ממשיות הרבה יותר ובכך מעודדת פרסום רב יותר באמצעי הפרסום הממומן של גוגל.
מקריאת שורות אלו עולים חששות רבים. אנשים שלא מודעים לעובדה שגוגל עוקבת אחריהם, יכולים לישון בלילה בשקט עם הידיעה שניתן למחוק היסטורית מיקום או לעצור אותה החל מנקודה מסוימת. בכל מקרה, גוגל לא מוסרת לעולם מידע פרטי המקושר אליכם כיחידים. כלומר, היא לא תגלה שדורית לזרוב מקיבוץ דגניה אכלה גלידה בחנות גלידות אלדו, כי יתכן מאוד שהיא לא רוצה שכל העולם ידע על כך. מה שכן יקרה הוא שהמסרים שגוגל תעביר למפרסמים יכילו נתונים כללים על אישה בת כך וכך שנים מאזור כך וכך שאכלה גלידה אלדו.
עוד בסוגית הפרטיות ניתן לומר בודאות גמורה שהמידע אותו גוגל מציגה הוא נכון, ולא קשור בשם פרטי או שם משפחה של לקוח מסוים. המטרה של שירות זה היא לאפשר למפרסמים להבין את הדרך בה הפרסום הממומן שלהם משפיע על לקוחות פיזיים, בין אם בהמרה שנסגרת באינטרנט, ובין אם בהגעה פיזית אל החנות לאחר בדיקת השירות או המוצר באינטרנט.