הגאוניות של פלטפורמת המודעות בפייסבוק היא כמובן היכולת לטרגט (Target) משתמשים פוטנציאליים בדיוק לייזר ממש, זאת בזכות היקפי המידע האדירים שהרשת החברתית אוספת ומנתחת על המשתמשים שלה. באופן לא מפתיע, משווקים ומפרסמים זיהו במהירות את ההזדמנות העצומה שאפשרות הטרגוט לפי תחומי עניין הציעה.
אך בעוד שעסקים רבים מנסים אקטיבית למנף את אינספור האפשרויות שכלי זה מאפשר, רבים מהם למעשה נכשלים באופטימיזציה של מאמציהם – מה שמוביל לבסוף להצלחה מוגבלת ולבזבוז של זמן וכסף.
לצד הדוגמא של פרסום לקהל יעד בעל תחום עניין רלוונטי אך מאזור גיאוגרפי לא רלוונטי, ניתן לתת את הדוגמא של תחום עניין רחב של קניות. על פניו זהו תחום עניין שמתאים נניח למותג אופנה, אבל פייסבוק מכניסה תחת תחום העניין "קניות", גם צעצועים ולא רק אופנה – פחות רלוונטי ופחות יעיל כמובן.
חיפוש הגרף של פייסבוק (Facebook Graph Search): כלי המציע תובנות שימושיות לגבי פנייה לקהלי היעד הרלוונטיים ביותר. הכלי הזה מאפשר למפרסמים לזהות לייקים ותחומי עניין מסוימים של בסיס הלקוחות הפוטנציאלי שלהם. בכמה בדיקות אפשר לזהות אנשים שעשו לייק או עוקבים אחר עמוד מסוים, את העמודים האחרים שהם עשו להם לייק והכי חשוב, את תחומי העניין שלהם.
פשוט הקלידו בחלונית החיפוש של פייסבוק (באנגלית לרוב) "תחומי עניין של אנשים שעשו לייק ל-שם עמוד מסוים". זה יספק רשימת תחומי עניין שהכי מקושרים לאנשים שעשו לייק לעמוד מסוים. בנוסף, אפשר לחפש עמודים אחרים שאנשים שעשו לייק לעמוד מסוים עשו גם להם לייק. ככל שתהיו יותר ספציפיים, כך תקבלו תובנות איכותיות וממוקדות יותר.
אפשר לחפש למשל תחומי עניין של אנשים שעשו לייק לעמוד מסוים וגם לעמוד אחר. טרגוט קהל יעד בפייסבוק יכול להיות מאוד מדויק ואפקטיבי הודות לכלים הללו של הרשת החברתית. באותו אופן, אפשר לחפש תחומי עניין רלוונטיים לפי מגדר וקבוצות גיל למשל.
הבנה אילו תחומי עניין ופעילויות קהל היעד שלכם אוהב מאפשרת לפנות באופן ממוקד, יעיל וכלכלי יותר עם המודעות הפרסומיות שלכם בפייסבוק.
כלי שימושי נוסף בטרגוט לפי תחומי עניין בפייסבוק הוא תובנות קהלים (audience insights). כך ניתן להשיג יותר מידע מהותי לגבי האנשים הנוטים לעשות לייק ולייצר אינטראקציות עם המותג שלכם.אפשר לזהות נתונים דמוגרפיים, מיקום גיאוגרפי,פעילות והתנהגות רכישות, שימוש בפייסבוק ועוד. לכלי זה ניגשים דרך מנהל המודעות (Ads Manager).
בנוסף לכלים ולטכניקות שסקרנו כאן, פייסבוק מפתחת עוד אפשרויות וכלים שיאפשרו למפרסמים טרגוט קהל יעד יעיל ורלוונטי יותר. למשל כלי יכולת מתקדמת לטרגוט עפ"י תחומי עניין (advanced interest targeting capability) - מאפשר לטרגט מודעות למשתמשים שהביעו עניין בכמה קטגוריות שסומנו על ידי המפרסם כמשותפות לקהל היעד שלו.
המאמר הבא היווה את ההשראה למאמר זה