לאחרונה הרשת החברתית הגדולה בעולם, הפייסבוק השיקה שירות חדש – topic data, שירות המאפשר לבעלי עסקים, מותגים וישויות ציבוריות להבין על מה קהל היעד שלהם מדבר. בעמוד שלפניכם נספק סקירה קצרה על השירות, ונסביר על איזה צורך הוא עונה, נענה על שאלת הפרטיות הרלוונטית לכולנו, ונבין כיצד תובנות הנובעות מניתוח נתונים יעיל יכולות לעזור לנו.
Topic data הוא שירות חדש שמשיקה פייסבוק, המאפשר למפרסמים לקבל מידע מדויק ותובנות הנובעות מתנועת גולשים ברשת. המידע נאסף מהפעילות החברתית של הגולשים ברשת החברתית, למעט ההודעות הפרטיות הנשלחות באמצעות הפייסבוק. מידע זה עובר ניתוח נתונים מעמיק, ויוצא בצורת תובנות המאפשרות למפרסמים ולבעלי מותגים להבין טוב יותר את הצרכים והעמדות של קהל היעד שלהם.
לדוגמא, בעלים של מותג מסויים יוכל לדעת באמצעות שירות זה מה הלקוחות שלו אומרים על המותג, כיצד הם מתייחסים אליו ובאיזה תדירות הם מציינים אותו. בנוסף, הם יוכלו לדעת אילו מותגים או שירותים אחרים מקושרים אל המותג שלהם.
פייסבוק מבינה את החשיבות של שמירה על הדיסקרטיות של כל משתמשיה. מידע רב עובר ברשת החברתית, מידע שהוא אישי ופרטי, אשר חשיפתו יכולה לסבך הרבה מאוד אנשים, ואף להרוס חברות וארגונים. השמירה על הדיסקרטיות היא ערך עליון בפייסבוק, ולכן גם כאן, בשירות זה, הדיסקרטיות של המשתמשים אינה נפגעת כלל וכלל. ראשית, המידע לא נאסף מההודעות הפרטיות המועברות על גבי הרשת החברתית, ושנית, המידע נמסר למשווקים ולמפרסמים בצורת תובנות ולא בצורת מידע אישי על משתמשים פרטיים.
ניתוח מידע יכול להיות קשה ומסובך, במיוחד אם רוצים להסיק מסקנות יעילות ונכונות. על מנת להסיק מסקנות נכונות ויעילות יש צורך בעיבוד של נפחי מידע גדולים ביותר, אשר זמינים ברשת החברתית בצורה מוגבלת כנתונים המוכנים לעיבוד. בנוסף לעיבוד נפחי המידע הגדולים הללו, יש צורך בניתוח מדויק ונכון שמביא לתוצאות אמת, ולא סתם תוצאות, אלא תוצאות רלוונטיות שמהן באמת ניתן להסיק על אופני הפעולה הנכונים ביותר לשיווק נכון עבור קהלי היעד אליהם אנו מכוונים. שירות המידע החדש של פייסבוק topic data מבצע כל זאת ואף יותר, בזכות שיתוף הפעולה של פייסבוק עם ענקית המידע DataSift, המבצעת כבר שנים ארוכות שירותי ניתוח מידע מתקדמים בנפחים משתנים.
זמינות של שירות זה