שנות התשעים ועידן המדיה הדיגיטלית הביאו עמם מהפכה של ממש בכל הקשור לפרסום ושיווק עסקים קטנים ובינוניים. בעבר, עסקים אלו נבלעו על ידי חברות הענק ששלטו באמצעי התקשורת. פרסום עבור עסק קטן ובינוני היה כמעט בלתי אפשרי. היום, בעידן בו כל אוכלוסיית העולם משוטטת ברחבי האינטרנט, גם בעלי עסק קטן או בינוני יכול להגיע בדיוק רב לקהל היעד שלו, בהתחשב במגבלות התקציב. גוגל, יוטיוב, פייסבוק ושפע של אתרים אחרים מציעים למפרסמים אפשרויות חשיפה והגדלת התנועה של הלקוחות החדשים אל תוך העסק בתשלום חודשי נמוך של כמה מאות שקלים עד לכמה אלפי שקלים בודדים.
אפשרויות הפרסום העומדות בפני עסקים גדולים, חברות וארגונים
כמו לפני שנה, כך גם היום, ישנן מדיות רבות בתעשייה אשר אינן נגישות למעשה לבעלי עסקים קטנים ובינוניים. פרסום בטלוויזיה, ברדיו הלאומי או בעיתונות המודפסת עולה הון תועפות, רמת המחירים לשירותים אלו יכולה לפרק כל עסק קטן ובינוני. החברות הגדולות, הארגונים והמוסדות שמסוגלים לעמוד בעלויות הפרסום הגבוהות במדיות השולטות בשיווק הישראלי, נהנות מיתרונות שיווקיים גדולים, ויצירת שינוי בתודעת הקהל בכל הנוגע למוצרים ולשירותים אותם חברות אלה מפרסמות.
ומה נשאר לעסק הקטן והבינוני?
אם נשאיר לרגע את עולם האפשרויות הרחב שהאינטרנט פותח בפנינו, נוכל לראות שהעסק הקטן והבינוני נשאר מוגבל לפרסום בעיתונות וברדיו המקומיים, או בשיווק באמצעות פלאיירים או פוסטרים. שיווק מפה לאוזן עוזר כמובן, אך יכולת השליטה של המשווק באלמנט זה היא מוגבלת ביותר.
ההתפחות של גוגל, יוטיוב ופייסבוק בעשור האחרון פתחה בפני עסקים קטנים ובינוניים עולם של אפשרויות פרסום לקהלי היעד שלהם. מדובר באפשרות קלה ליצירת קמפיינים יעילם וממוקדים, שמגיעים בדיוק לקהל היעד של המפרסם. בין אם תבחרו ביצירת קמפיין באדוורדס,בפרסום הממומן בפייסבוק או בסרטון שיווקי ביוטיוב שיגדיל את התנועה אל האתר שלכם, מה שבטוח הוא שתוכלו ליצור קמפיין איכותי ויעיל שמביא תוצאות במגבלת תקציב ברורה.
אז מה עדיף? פייסבוק, גוגל או יוטיוב?
שלושת האתרים המוזכרים לעיל הם למעשה האתרים המובילים ביותר בכל הנוגע לאפשרויות פרסום לעסקים קטנים ובינוניים. מדובר בשירותים פשוטים, בהם הלקוח יכול לשלם לפי מספר הלחיצות על המודעה, או לפי מספר ההמרות, כלומר הכניסות לאתר. יצירת הקמפיינים היא קלה ופשוטה הודות למערכת יצירת מודעות שמאפשרת לבצע פילוח לפי קריטריונים מותאמים אישית. אין העדפה לאחד משלושת האתרים המצויינים הללו, הכל תלוי בקריאת המצב בשטח והתאמת פתרון השיווק הטוב ביותר. לעתים גם שילוב של השלושה יכול להועיל ולהרחיב את קשת החשיפות שנשיג לאתר שלנו.
לאילו סוגי עסקים פרסום בפייסבוק יכול להתאים בצורה הטובה ביותר