מאת: מחלקת שיווק דיגיטלי ללקוחות
גוגל החליטה להעביר את דפדפן כרום למצב מוצפן קבוע, החל מגרסה 25 והלאה, בלי קשר לשאלה האם הגולש מחובר לגוגל או לא. הנוהג הזה כבר מוכר וידוע מזה זמן-רב גם בדפדפנים אחרים, וזאת כדי לשמור על פרטיות הגולשים; דבר מבורך בהחלט.
אלא שהכותרת הבומבסטית בכלכליסט לא משקפת נאמנה את המציאות. אומנם נכון שההצפנה מוחקת לא מעט מידע אודות התנהגות הגולשים, אבל מדובר רק בשאילתות שהם מקלידים במנועי החיפוש. אם שאילתות הכניסה לאתר היו כל לחם-חוקם של מקדמי אתרים, אכן היינו בבעיה לא קטנה; אבל מכיוון שכל שאר המידע נשאר זמין, ניתן להשתמש בו גם כחלופה למידע המוצפן, וגם כדי להפיק את הנתונים הדרושים מתוך שאילתה מוצפנת.
איסוף מידע: רויטל סרוסי
המפרסמים באדוורדס לא תמיד עומדים בהנחיות האיכות של גוגל, ומייצרים פרסומות שעלולות להיות בעייתיות מבחינות רבות, כולל חדירה של וירוסים ורוגלות (לצד בעיות משפטיות ואחרות).
גוגל מנהיגה מדיניות של אפס-סובלנות כלפי פרסום בעייתי, ובמהלך 2016 הסירה 224 מיליון פרסומות גרועות (עלייה של 67% לעומת 2016). כמו כן נוטרלו כמעט 900,0000 מפרסמים שלא עמדו בהנחיות האיכות ו/או יצרו חשבונות מזויפים, פיקטיביים ומסוכנים לגלישה.